Schaak Vereniging

In Memoriam

Godfried Couwenbergh overleden

Godfried Couwenbergh

Maandag 29 oktober is Godfried Couwenbergh na een kort ziekbed overleden. Godfried was, denk ik, degene met de langste staat van dienst in onze vereniging. In 2016 ontving hij het speldje van de KNSB voor 50 jaar lidmaatschap. Als ik het goed heb heeft hij die lange tijd verschillende functies in het bestuur bekleed. Wat ik zeker weet is dat hij altijd enthousiast meewerkte aan het samenstellen van de verschillende Jubileum boeken die in de geschiedenis van onze vereniging zijn gemaakt. De titel “Kronikeur van SVW” zou bij hem passen.

Landelijk was hij bekend vanwege zijn postzegelverzameling met schaakmotieven, die later uitgroeide tot een verzameling van alles wat met schaken te maken heeft. In Schaakmagazine is daar nog dit artikel aan gewijd.

De laatste jaren sloeg hij geen clubavond over en had altijd zijn fototoestel bij zich. Het is niet overdreven te zeggen dat praktisch bijna alle foto’s op deze site  van zijn hand zijn.

Godfried Couwenbergh

1942 - 2018